Het TV landschap verandert drastisch en KPN speelt daarop in met KPN Play: een vooruitstrevende over-the-top TV dienst voor jongeren.

  • TV app ontwikkeling

  • programma management

  • nieuw business model

  • MVP

  • samenwerken met internationale partner

  • in- en externe partijen verbinden

  • organisatie inrichting.

De vraag

KPN vroeg HamiltonTuring de leiding te nemen over het innovatieprogramma. Na een analyse van de belangrijkste knelpunten deed Hamilton Turing een voorstel voor een gewijzigde aanpak. HamiltonTuring leidde het programmateam tijdens de ontwikkeling en marktintroductie van Play van KPN. Belangrijke succesfactoren warende realisatie van een “minimal viable product” voor de introductie, het verbinden van alle partijen en het inrichten van een organisatie met ondersteunende IT systemen voor het leveren, factureren en ondersteunen van de nieuwe dienst.  

De dienst

Met Play heeft KPN als eerste gevestigde telecom partij een over-the-top TV dienst geïntroduceerd. Daarmee neemt het een leidende rol in het snel veranderende kijkgedrag van jongeren. 

De toekomst

Play weet een nieuwe generatie aan zich te binden die op een geheel andere manier TV kijkt. Net zoals interactieve TV van KPN in 2006, Inmiddels met 1,9 miljoen klanten, durft KPN met Play opnieuw een pionierende rol te pakken.